[idiot]

August 19, 2015

Glorie Eternă Hipsterilor Neamului

Filed under: delir — Pœtrip @ 13:22

Eu mi-am lăsat barbă prin 2005-2006, pur și simplu pentru că după 10 ani de bărbierit, m-am plictisit. pe vremea aia când am avut eu primele tentative de a fi bărbos nu era încă la modă lumbersexualul, așa că lumea mă tot întreba dacă-s preot. pe scurt, ca să vă etalați voi barba azi pe terasa la Control eu a trebuit să îndur prigoana tuturor, am fost un deschizător de bărbi. când spun că a trebuit „să îndur” nu exagerez defel, nu vă imaginați câți prieteni nu se puteau abține să nu ma tragă de barbă, cu mirarea omului care vede pentru prima oară ceva atât de nou încât trebuie să atingă. răbdam zâmbind, îmi ștergeam cu mâneca lacrimile de durere și așteptam să se oprească. nici nu mai pomenesc de întrebările stupide gen de ce ți-ai lăsat barbă sau dă-ți jos căcatul ăla de pe față. am un prieten vechi care până în ziua de azi când mă vede mă ia cu de ce nu vrei și tu să arăți a om? făcându-se că uită că el lucrează într-o bancă, unde i-ar fi imposibil să vină la muncă altfel decât tuns, bărbierit și îmbrăcat în sacou, lucru de care eu nu fac mișto, deși poate ar fi cazul, doar ca să-i închid gura.

Mă rog, nu-mi pare rău, a fost sacrificiul meu pentru generațiile de hipsteri care au urmat. ar trebui să mi se facă o statuie, cum e Laocoon încolăcit de șerpi să fiu eu asaltat de foarfeci îmbrăcate în oameni. apropo, probabil că ați tot dat peste texte de genul „noi am suntem generația cu cheia la gât” sau „noi suntem ultimii care am jucat țară, țară vrem ostași”, „noi am crescut cu suc de la dozator nu cu freshuri si smoothie-uri huooo”,  „pe vremea noastră luam zilnic bătaie cu rigla la palmă de la tovarășa învățătoare bă sclifosiților nerecunoscători”, „până și muzica proastă de pe vremea noastră tot era mai bună ca a voastră”, „noi am mâncat salam cu soia ca să fiți voi azi raw-vegan?” sau o fotografie cu o casetă audio alături de un pix, însoțite de textul „dă share dacă știi despre ce e vorba” mda, ce să spun, nostalgic, amuzant, dacă n-ar fi și o ușoară mândrie la mijloc, plus sentimentul ca tinerii de azi au o viață mai searbădă, mai lipsită de farmec, mai aridă, mai dezumanizantă fără șansa copilăriei noastre trăită in plină sărăcie care ne-a făcut oamenii extraordinari care suntem azi. ăștia de azi nu știu nimic decât tablete, jocuri, telefoane, facebook, selfiuri, nu ca noi, care eram în stare să ne jucăm ore în șir cu puța în nisip pe vremea când ei nici măcar nu existau. tendința asta de a discredita generațiile noi e un hate speech de boșorog care nu face față evoluției societății și schimbărilor prin care trece lumea.

Da, îți vine să mori de ciudă că ei au multe în plus față de tine? ți se pare că toți copiii de astăzi sunt mult mai inculți decât erai tu și prietenii tăi? well, îți spun ceva: te inșeli. poate că ai crescut tu, un caz absolut excepțional, într-o bulă de erudiție precoce, dar nu confunda bula ta cu restul generației tale, la fel cum nu ar trebui să generalizei de la 2-3 copii obraznici pe care i-ai văzut că scuipă pe stradă la toți copiii, nici de la 2-3 olimpici de atunci sau acum la o întreagă generație. dacă pe vremea ta se făcea școală, cu ce te-ai ales de pe urma ei? unde ai ajuns? cine ești? un frustrat care simte nevoia de confirmare prin denigrarea altora doar pe criteriul că-s mai mici ca vârstă. eu sunt de părere că decât școală multă, aglomerată de materii, mai bine puțină si mulată pe interesele copilului. da, boșorogul din tine va răcni: unde vom ajunge dacă toți vom face ce ne place în viață? eh, măcar nu vom ajunge ca tine.

P.S. vreau pentru posteritate și o statuetă în poziția gânditorului și cu mușchi de halterofil la mâna în care țin un pix. să fie în mărime naturală, ca să poată fi folosită ca derulator de casete.

5 comentarii »

  1. hai, frate. dar numai câte proverbe, zicători, expresii şi poante sunt cu barba. am să ţi le servesc pe toate în barbă, aşa, una câte una, pe îndelete, când ne mai vedem. sau dacă ne mai vedem. depinde cât o laşi să crească. că poate tre’ să-mi iau cititor de căldură, de-alea, să văd ce se ascunde în spatele hăţişului.

    Comentariu de Cougar — August 19, 2015 @ 16:35

  2. asta a fost lovitură sub barbă

    Comentariu de Jdjot[ — August 19, 2015 @ 19:00

  3. Mi-am jurat în barbă că nu am să fac poanta asta, dar.. surround yourself with barbed wire. Or with Barb Wire.

    Comentariu de Cougar — August 20, 2015 @ 10:00

  4. Barbie Wire

    Comentariu de Jdjot[ — August 20, 2015 @ 10:21

  5. nu pot să cred că n-ai văzut filmul.

    Comentariu de Cougar — August 26, 2015 @ 08:30


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

