[idiot]

Iunie 9, 2010

draga jurnalule

Filed under: delir — Pœtrip @ 15:56

ieri, tot pedaland prin bucuresti m-au purtat rotile la carturesti, unde in Cafe Verona am fost printre cei putini participanti la lansarea unei premiere in romania: romanul grafic „Persepolis”. nu imi voi pierde timpul sa explic ne-initiatilor de ce banda desenata pentru adulti nu inseamna „xxx”, ca roman grafic nu insemna biblia ilustrata pentru copii si nici tiparirea print screen-urilor din filmul de animatie. cei cativa invitati, printre care Adrian Cioroianu si Alexandru Ciubotariu (ciubi/pisicapatrata), au vorbit cu pasiune la un microfon care dadea rateuri despre fenomenul BD in lumea larga si inexistenta lui in romania. la final am avut surpriza sa aflu ca va urma proiectia filmului cu acelasi nume, inspirat din cartea autobiografica cu acelasi nume scrisa de Marjane Satrapi despre Marjane Satrapi, asa ca am ramas la vizionare cu placere, printre inca 4-5 spectatori. film vesel despre neadaptare in niciun colt de lume. ni se spune ca suntem oameni dar ni se cere sa ne comportam ca oile. si acum imi rasuna in cap sfatul bunicii lu’ marjane: „amaraciunea si razbunarea sunt rele. fii sincer cu tine insuti”

am iesit de la proiectie cu ochii umeziti si am zbughit-o inspre Green Hours, la concertul Mariei Raducanu. deja terasa era full, nicio singura masa libera. nici nu mi-am priponit bine bicicleta de gard ca o fata probabil din staff-ul de organizare m-a anuntat solemn ca „domnul mihai iordache v-a recunoscut si v-a invitat la masa dumnealui” :) m-am simtit pretios ca printul de monaco. din pacate nu am putut onora invitatia deoarece la alta masa ma asteptau niste prieteni care mi-au promis ca ma vor imbata. concertul a fost extraordinar, am ramas de la prima melodie cu gura cascata, pierdut printre notele spatiale ale chitaristului suedez, ritmurile galopante ale contrabasistului si acaparat total de vocea jucausa, libera si balsamica pentru spirit a mariei raducanu. reinterpretarea postmoderna de o ironie apasatoare a unei romante dulce-amara mi-a placut cel mai mult, in formula de ieri a fost o abordare mai moebusiana. gen

atat de impresionat am fost incat astazi, miercuri 9 iunie, ora 21:00, ma voi prezenta la GYURI’S PUB pentru un nou concert Maria Raducanu, Krister Jonsson & Pedro Negrescu

2 comentarii »

  1. Sunt îndrăgostit de Marjane. Nu, serios. Caut-o pe Google.

    Comentariu de Octavian Tudora — Iunie 12, 2010 @ 18:54

  2. nu am vrut sa fiu influentat si nu am cautat-o pe google inainte sa scriu, oricum eram convins ca e o pocitanie :)) a crescut in ochii mei, mai ales ca din toata discutia de la lansare nu intelesesem ca desenele sunt facute tot de ea. nu s-a specificat amanuntul asta, considerandu-se implicit, desi nu este de la sine inteles ca autorul textului unui „graphic novel” este si ilustrator.

    Comentariu de [idiot] — Iunie 14, 2010 @ 16:10


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

