[idiot]

Septembrie 5, 2009

laser, frate!

Filed under: delir — Pœtrip @ 09:54
Tags: , ,

„berea bate poezia”

Leonard Cohen a venit pentru a doua oara in Bucuresti iar eu habar n-am avut nici de data asta. probabil ca sunt lipite afise pe toate gardurile, dar pe mine nu m-a tras niciunul de maneca. in schimb m-am dus la concertul gratis din Parcul Izvor, unde era o tiuala de nedescris la ora la care am ajuns eu, cu Crystal Method pe scena. spre final a facut un mix naiv dupa „song #2” de la blur, iar ultima piesa a fost o surpriza foarte placuta pentru mine: „Baba O’Riley” – The Who. piesa originala (album „Who’s Next” – 1971) inglobeaza datele personale transpuse in note de synthetizator ale lui Meher Baba si ale lui Terry Riley (guru spiritual personal si respectiv un muzician admirat de Peter Townshend, compozitorul The Who). mereu m-au distrat ascultatorii de curente electronice care considera ca remixurile sunt „imbunatatiri” ale unor piese pe care nu le-ar asculta in ruptul capului in original. am o veste pentru voi: la fel cum considerati „demodati” the Who (stiati macar ca „Behind Blue Eyes” pe care va dau lacrimile ascultand Limp Bizkit este tot alor the Who?) la fel va ajunge peste cativa ani si orice reciclare („actualizare”, cum va place sa credeti). iar daca Crystal Method a folosit-o ca „sample”, este un omagiu si o recunoastere a valorii in masura egala cu imprumutarea sclipirii ei de geniu, reambalata.

atat Crystal Method cat si Chicane mi-au fost recomadati de bodo, un prieten din iasi, in urma cu vreo 9-10 ani. pentru ca mi-a vazut privirea incordata si neincrezatoare, mi i-a prezentat intr-o lumina in care sa-i pot asimila ca pe un „alt fel de mood” decat muzica pe care eram obisnuit sa o ascult in mod normal. am fost cucerit de „get busy child”, iar „trip like i do”, colaborarea dintre crystal method si filter, este clocotitoare de adrenalina. cat despre chicane, si astazi este in playlistul meu „muzica de care ascult cand creez”. concertul lor m-a uns la inima, mai ales acele nostalgice pasaje instrumentale fara sectia ritmica „dum dum dum” si vocea al carei singur pacat este ca-mi sugereaza clisee de techno din anii ’90. dupa concert am ramas stand in cur ca proasta pe aratura cu vreo 12 pahare de bere in jur. cumva am fost teleportat intr-un hamac in blu’zz, unde am dormit pana dimineata, sub cerul liber.

6 comentarii »

  1. cohen e inca cool…

    te astept la mine pe blog unde discutam despre cum Oxford Analytica ingroapa in rahat presa tonomatelor…

    Comentariu de neinfectat de comunism — Septembrie 5, 2009 @ 16:54

  2. Nu numa` ca eram vecini in viata anterioara si-acu avem aceeasi tema, da-i posibil sa fim si vecini de carter. Erai cumva in seara asta pe la uorele 8 in mega imaj – mosilor cu un hanorac bej? :-?

    Comentariu de Alexa — Septembrie 7, 2009 @ 21:27

  3. :) da, pe mosilor cu carol

    Comentariu de [idiot] — Septembrie 8, 2009 @ 10:59

  4. i knew it! dat-aviatoare viu sa dau mana vertiginos cu subsemnatul, dostoievskian vorbind. daca nu mi-o fi rușâne. :)

    Comentariu de Alexa — Septembrie 8, 2009 @ 14:20

  5. de ce „stand in cur ca proasta pe aratura” si nu ca prostu?
    sau numa’ o proasta poate sta in cur pe aratura?
    intreb si eu nu dau cu paru’ :P

    Comentariu de Mira25 — Septembrie 9, 2009 @ 07:09

  6. :)) esti feminista cumva?

    Comentariu de [idiot] — Septembrie 9, 2009 @ 08:17


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

