[idiot]

Februarie 28, 2009

vineri seara

Filed under: delir — Pœtrip @ 19:26
Tags: ,

viata mea este o carte

cu mai multe file decat zile

Odata prin primii ani de facultate eram acasa si ma uitam pentru a cine stie cata oara cu balan la “autoportret cu un iubit” band bere la PET, cand au sunat la usa alti prieteni. Le-am deschis, i-am invitat, au intrat, i-am servit cu un pahar, au baut si ce-mi zic ei?

“noi plecam la discoteca sa ne distram. Ne-am stricat destul seara cat v-am vazut pe voi doi atat de ratati sa stati vineri seara in casa sa va uitati la filme, ha ha ha hahaha ha ha ha hahaha!”

Intr-adevar, asa este. Eu unu ziua de vineri seara nu o vad potrivita pentru nimic altceva decat pentru vizionari cinematografice, dupa o saptamana intrega de betii prin crasme. Iata ca obiceiul acesta aristocratiq mi l-am pastrat pana in prezent. Pentru vineri seara asta aveam programat sa vad “Freebird” impreuna cu belceasca si gavrileasca. l-am pus la downladat urmad ca intre timp sa fac un set de clatite. Din pacate pana si internetul este in criza, ca sa se termine downladarea as mai fi avut de asteptat cateva saptamani in care as fi facut munti de clatite pentru care nu ne-ar fi ajuns cele 3 borcane de dulceata de cireste amare, de cirese albe si de capsuni, asa ca am aplicat planul B, care are mai multe trepte. Prima etapa este evident: mancam clatitele. A doua etapa: fumam tigari, multe tigari. A treia etapa: alegem alt film.

„Un bulgare de huma” – un film care depaseste cu mult nivelul altor productii romanesti, desi este lipsit de orice pretentii de capodeopera dupa cum sugereaza si numele foarte bine ales. personajele sunt recreate cu decenta si mare atentie, in mod deosebit mi-a placut scena cu ion creanga (Dorel Visan) care se repede sa culeaga de la radacina unui copac cativa bureti pentru o tocanita iar mihai eminsescu (Adrian Pintea) pasind ingandurat ii striveste sub talpa. Mioara Ifrim o personifica atat de bine pe Tinca incat nu poti sa crezi ca in film joaca o acrtita si nu chiar o tarancuta in carne si oase, pe care iti vine sa intri in ecran si sa o imbratisezi. Filmul este greu de suportat de cineva care uraste graiul moldav si este presarat cu “buruienisme” care ii confera acea nota de autenticitate si viata. cand zicea ceva creanga radeam cu gura pana la urechi, cand zicea ceva eminescu beleam ochii, cand aparea veronica micle “huooo curva dracului” iar cand Marcel Iures gadiland o coarda dezacordata recita cu privirea pierduta in hau ca “omul e ca vioara. O atingi intr-un loc suna intr-un fel. O atingi in alt loc, suna altfel” deja plangem in hohote toate trei de se zguduie patutu. Filmarile au fost facute mare parte in iasi si-mi aduc aminte ca aveam vreo 14 ani si-l duceam pe frate-meu la in diversele locatii zinic, fusese selectionat sa joace unul din dracusorii din clasa domnului invatator creanga pentru ca era blond si pistruiat ca un adevarat fiu de plaies. Are chiar si cateva replici-cheie in film “vasiliule. de ce n-ai venit ieri la scoala?”/“am fost bolnav dom’ invatz’tor”/”da she’ai copile?”/”am junghi dom’ invatz’tor”/”unde?”/”uite-aici. cand m-apuca nici nu pot sa rasuflu”. fetele au recunoscut in clasa chiar si cativa baieti cu care ba s-au pupat ba chiar s-au futut in trecutul lor. La final dupa ce-l ia mos nichifor pe creanga si-l duce cu saniuta in lumea de dincolo, dupa generic ne uitam in gol la ecran gandindu-ne la clopotelul ramas in zapada, noroc ca ne-a dezmeticit gavrileasca “gata! e negru”.

Ca sa ne inveselim am pus cateva filmulete de animatie cu Mickey Mouse preistoric din anii 1928-1932 si ne-am minunat cum de oamenii erau atat de tampiti si pe vremea aia. Oare poante de astea cu cate un personaj facut afis se faceau poate si pe vremea dacilor? Chiar si mai demult, ce crezi ca reprezinta desenele rupestre la urma urmei?

Am decis sa schimbam putin registrul si am dat play la “Ultima tentatie a lui Cristos” al lui martin scornsese. Cred ca trebuie sa-l revad ca sa-l inteleg deplin, imi cam distrageau atentia sforaiturile fetelor. Ca sa fac un banc prost, va zic cum se termina: moare. La generic mi s-a confirmat banuiala: da, pilat din pont este jucat de david bowie.

Cu ochii tulburi ne holbam la acul ceasului care indica ora 3 noaptea si ne dau lacrimile de mila gandindu-ne cum de a stat crasma goala fara noi. Ne lasam condusi de mirosul rachiului si in cateva minute ne facem intrarea triumfala dand mana in stanga si-n dreapta si pupandu-ne cu toti. Cred ca aici e singurul loc din romania unde nu percepi ca cica exista criza, caderi ale leului, somaj sau banci falimentare. Moldovenii vor bea mereu, ba poate chiar mai cu foc cu cat mai a dracului se scofalceste treaba. Chiar si dupa sfarsitul lumii, pe pamant va ramane o crasma plina de moldoveni care beau. Cu placuta surprindere descopar mereu personaje noi care dupa 30 de beri au sa-ti comunice cate ceva genial in felul lor. In ardeal dupa 30 de beri cat is ei de tantosi adorm cu capu pe masa, in bucuresti le da sangele pe nas dar in moldova dupa 30 de beri devin filosofi. Asa este, e plina Moldova de prostie, dar din cand in cand apare si cate un geniu, iar in sud e plin de isteti printre care cateodata se remarca cate unul impozant de prost.

Ca un arc peste timp dau nas in nas cu balan care ma invita la masa lui unde in scurt timp suntem inconjurati de gagici. Imi face semn cu mana aratandu-mi in jur pizdetu si-mi spune ceva de genu “am experientat atatia si atatia ani privatiunea de sex… acum iata a venit timpul sa vedem cum reactionam si la exces” radem doar pentru ca stim cat de aberanta e replica asta, dintre toate fetele din jur desi bem cu ele de ani de zile nu e nici una cu care sa ne fi futut vreunu din noi – si asta e de fapt partea frumoasa, cel putin pentru noi, ca in cazul lor n-as baga mana in foc. Dupa vreo 2 ore in care nu am pus buza pe nimic alcoolic pentru ca venisem cu masina, ma trezesc in mana cu o suta de vodca si un ursus si imi vine in minte replica din film “father, I will drink this cup of poison” asa ca le dau pe gat cat ai zice tatal nostru. Imi vine in cap si vorba aia a nu-stiu-carui-cacat-cu-ochi “I rather die of thirst than drink the cup of mediocrity” si mi se pare ca ceva mai mediocru decat textu’ asta de 2 lei nu exista. E dovada clara a ipocriziei si onanismului.

Daca tot am ajuns la filosofie de 2 lei sa va povestesc si motivul pentru care am plecat acasa total scarbit de acolo, pe la orele 7-8 dimineata. Am vazut in crasme tot felu de oameni: zgomotosi, taratori, boratori, cersitori, plescari, subtilizatori, bataiosi, uraltori, figuranti, complexati, fitilisti, dar ce mi-a fost dat sa vad dimineata asta mi-a ravasit mintile. Viata e atat de cacat, orice ai face. Oricine crede ca traieste fericit este un om limitat sau cinic pentru ca nu poate sa vada in jurul lui atata nefericire a altora. Si stim cu totii ca fericirea unui nebun nu se numeste fericire. Iar eu unul sunt in asa hal de sensibil incat nu as putea fi deplin fericit numai pentru ca exista cativa oameni, foarte putini la numar, care isi sarbatoresc ziua de nastere doar o data la 4 ani, in anii bisecti. nu e o drama, dar asa este lumea: putin imperfecta – sau poate ca doar noi suntem de vina, asa ne-am croit viata. dar eu nu ma gandeam la niciuna din toate astea ba chiar ma plimbam de colo colo izbindu-ma de pereti si fredonand cu voce inalta melodia care tocmai se auzea in boxe (Dirty Harry – Gorillaz) si am deschis usa pentru a intra in buda.

In hol, era ea. in patru labe, curatand cu un faras noroiul amestecat cu pisat de pe jos. Nu v-o puteti imagina. Este Wynona Ryder, Amelie si fata oarba din filmele lui Chaplin la un loc. Daca o vezi o singura data, o tii minte toata viata. M-a privit cu ochii ei mari si tristi chiar si atunci cand rade iar eu am simtit ca inlemnesc. Ce e cu lumea asta? La televizor vad o fufa buhaita care vorbeste superior despre o poseta kitsch dar de firma pe care a purtat-o acu’ o saptamana monica columbeanu (avem si fotografie) cu pret de catalog de 2000 euro si in magazinul ei vintage care nu e second hand costa 700 euro. Si iata ce viata are fata asta de a ajuns sa spele dupa mine zoaiele pe care le-am facut cand m-am pisat pe toti peretii. La fel si eu si tu de Luni dimineata pana Vineri seara sugem pula cuiva pentru a supravietui, dar ne dam artisti in skilluri si diverse stiluri. N-am putut sa-i spun absolut nimic, nu stiu ce as fi putut face pentru ea ca sa o ajut cat de putin. Oare as putea fi printul ei, care sa o scoata din mizerie ca pe o cenusareasa? Mi-e teama ca nu i-as putea oferi nimic altceva real decat ce are. M-as fi aplecat peste umarul ei sa o sarut pe gat asa cum statea chiar in mijlocul wc-ului si sa-i spun ca o iubesc. Ar fi fost primul “te iubesc” nemincinos al lumii. Si ce-as fi rezolvat cu asta? Nimic. Nimic… vorba filmului “bulgare de huma”.

mi-a sarit atat de puternic toata bautura din cap incat m-am urcat in masina si m-am carat acasa unde am dormit pana seara.

6 comentarii »

  1. Ai dreptate [idiot]ule! Sunt oameni revoltați de nedreptatea socială, care închid ochii când cumpără produse făcute de copii care muncesc în loc să învețe, apoi cresc și învață doar o cale extremă și merg și luptă împotriva a ce li se spune și îi fac pe cei revoltați să dea dezaprobator din cap, în fața nedreptății sociale, și să aprobe unanim convoiul militar…

    Comentariu de Ratonu — Martie 1, 2009 @ 17:18

  2. …și fata oarbă când e salvată vede că cel care a salvat-o e cerșetor, așa că ai luat o decizie bună. Mai bine cumpără produse care nu-s facute de copii. He he..

    Comentariu de Ratonu — Martie 1, 2009 @ 17:27

  3. uite macar un om ma intelege. nici macar eu nu mai am ce sa mai completez… amin. aleluia. no comment :)

    Comentariu de [idiot] — Martie 1, 2009 @ 20:23

  4. şi tu cu aşa ceva te prezinţi la roblogfest, mă?
    îţi baţi joc de oamenii ăia, serios. şi au să te ia la bătaie.

    Comentariu de Cougar — Martie 2, 2009 @ 14:35

  5. rateuri am dat eu mereu da’ acuma am chiar mi-ai dat de gndit pentru 10 minute :))

    Comentariu de [idiot] — Martie 2, 2009 @ 14:59

  6. Ah…nu as fi suportat gandul asta…al intamplarii prin care ai trecut tu. M-ar fi scutit de o noapte dormita in mod sigur. Poate ca trebuia sa ii spui.

    Comentariu de kOoDoO — Mai 19, 2009 @ 06:11


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

