[idiot]

Noiembrie 24, 2008

fișa muzicală

Filed under: muzica — Pœtrip @ 06:33
Tags:

1992 3 colegi de liceu cu solida cultura muzicala, Stefan, Alec si Serban din dorinta mistuitoare de e crea arta, pun bazele formatiei UNICORN. free jazz, prog rock, psicheledic blues si experimental distonances sunt doar cateva dintre teritoriile explorate. este inutil sa adaug ca nici unul dintre cei 3 nu stia sa canta cu adevarat la vreun instrument, insa au fost chinuite: o chitara electrica reghin imprumutata, un pian la care nu se canta la clape ci se izbea cu lingura de lemn direct la corzi, precum si diverse instrumente revolutionare de percutie: tigai, lustre, perne. amintirile din acea perioada sunt pentru sufletul meu de artist o dulce mangaiere care nu poate fi alterata niciodata (pentru ca din fericire formatia in cei 3 ani de existenta si 3 intalniri de creatie nu a avut deloc inregistrari). ce nevoie mai avem de „dovezi” care sa ateste existenta trio-ului, cand implicatiile aparitiei noastre in lumea artistica se intrevad astazi in mai toate sferele culturale ale umanitatii? efemeri pe plan material dar eterni spiritual. mentionez din amintiri cetoase strofa plina de vibratie poetica si substrat „make love, not war/’cause feeling is more than neccesair!”. la intalnirea de 10 ani de la terminarea liceului cei 3 membri fondatori care au ramas inca in viata nu au discutat serios despre o posibila reuniune, desi MTV-ul insitsta persuativ.

1993 mitul stefan botezatu a circulat in diverse forme in iasi. baiatul care frangea inima la toate fetele, dar isi pastra neintinata virginitatea, betiv notoriu, monument de gafe, branza buna in burduf de caine si altele. fara sa imi dau seama, largile orizonturi muzicale m-au transformat intr-un pilon al generatiei, un leader de opinie ca sa zic asa. intrebati orice iesean de unde a capatat microbul pentru muzica rock sau arta in general si va pomeni numele meu. multi au presupus ca stiind atata amar de muzica, ma pricep sa si cant. nimic mai fals, dar nu intotdeauna mitul corespunde cu adevarul istoric. astfel, intr-o buna zi, in timpul unei suete „Children of the Revolution” in care principalele activitati erau: bautul, ascultatul muzicii si lasatul in voia femeilor, am fost acostat de catre 3 tineri (Black, Tigru si Mutu) care m-au invitat sa-i primesc sub obladuirea mea si sa ii calauzesc inspre the Rock’n’Roll Hall of Fame. aburii betiei m-au facut sa trec peste orice complex si jena, asa ca am acceptat instantaneu invitatia, doar ca sa le vad figurile inundate de bucurie. exaltarea plutea in aer, ne-am urcat toti intr-un taxi si am cules tobe de la unu, chitara de la altu si ne-am strans intr-o buda imensa acasa la unul din ei, unde am montat sculele. Zana Rockului a fost din pacate cruda cu mine in acea seara, pentru ca nu am mai avut prilejul de a-mi manifesta setea de a canta, din cauza unui tragic accident. (dupa ce am finalizat de mufat toata cablaraia infernala, am hotarat ca inainte sa incepem sa mergem in bucatarie la o tigara. ca sa nu fim perturbati ulterior de preocupari corporale, pe masa si-au facut aparitia o halca de slana, o ceapa, jumatate de mamaliga rece si un hartapan de branza. a fost suficienta o alunecare a lamei cutitului si mana in care tineam ceapa despicata in doua sa se umple de sange. nu am scapat nici o lacrima, dar inauntrul meu urlam. nu atat din cauza durerii fizice, cat pentru ca am realizat ca nu mai pot canta in acea seara. 4 din cele 5 degete ale mainii stangi erau brazdate de o rana adanca!) viata este cu suisuri si coborasuri. intr-o desperata incercare de a ma lupta cu propria soarta, am cantat strangand din dinti cu baietii „Roadhouse Blues” – the Doors, insa chitara era inundata in sange, corzile intrand nemilos in taiatura exact de pe buricul degetelor. MTV-ul isi musca degetele.

1994 un boem personaj al iasiului este Vasile. Vasile-Hippiotu sau Vasile-Rolling Stones. ( a nu se confunda cu Vasile-Punkerul). poet, pictor, bluesman. in desele noatre intalniri la o sticla de vin in casa lui de pe langa bolta rece, am evoluat intr-un cuplu muzical solid, cu repertoriu acustic de roots slide blues. sunt in posesia mai multor inregistrari audio din acea perioada, iar intr-una din ele pe niste diafane acorduri Do si Fa vasile ingana suav

„ninge…

ninge iar!

(cineva tranteste o usa prin casa)

ninge…n piz-da-ma-tii ninge!”

1995 trio power blues MAYBE. impreuna cu Adi (un baterist fenomenal, fanatic bonzo) si Ducu (bass) formatia verii dintre bacalaureat si admiterea la facultate isi desfasoara sedintele de repetitii la studioul Oliver din iasi, avand in repertoriu cover-uri Cream, Cactus, Grand Funk, Black Sabbath, Mountain, Fleetwood Mac, Led Zeppelin dar si cateva compozitii proprii a caror caracterizare ar fi cam astfel: „muzica proasta ascultata invers”. nu inseamna automat ca e muzica buna, dar nici proasta totusi nu e. pastrez si acum printr-o cutie o caseta audio de 90 minute cu o cantare – imposibil de ascultat astazi, ca si atunci.

1996 jamming with Bloshevic. mari descoperiri in ceea ce priveste improvizatia pe standarde blues. in repertoriu: JJ Cale, EL&P si nemuritoarea „El Condor Pasa”. intalniri pline de succes cu publicul in Gardul Verde, in nopti cu foc continuu de zdranganeala fara pauza. (bautura ni se turna in guri ca la puii din cuib, in asa fel incat sa nu fim nevoiti sa ne luam mainile de pe chitari)

1998 la gura cortului asezat pe malul lacului bucura din muntii retezat ia nastere o piesa nemuritoare, in compania lui marius Popescu din Suceava la chitara.

LA             DO#m

„Mi-am rupt dejtu’

SIm               FA#

de la mana

RE                  LA

nu fac laba

MI

o saptamana”

casacioca a fost gazda a doua file de aur din cartea rocknrollului: un blues care a tinut o noapte intreaga in compania lui Seba la chitara armonie si un microrecital sustinut chiar la petrecerea de casatorie a proprietarului, filosoful si filantropul Cioca Eusebiu. alaturi de Seba, Ilie si Balan am interpretat un electric Suzie Q care a lasat cu gura cascata formatia care sustinea programul muzical folcoric al nuntii. am fost dati jos de pe scena de catre un mosneag care agita toiagul si ne urla ca pe vremea lui daca nu erau buni muzicantii, ii ciomagea. caseta video o am si astazi, dar am tras peste filmare din greseala un documentar despre pinguini.

un mare nume cu care am colaborat este nemenstruatul ARGHIR, Jim Morrison al celor 7 coline, alaturi de care au fost compuse hit-ul „Billy Two Hats” si balada „vai vai vai pentru un caine calcat de tramvai”, in urma unei procesiuni de ingropaciune a doua bucati de caine gasite la 5 dimineata pe drumul dinspre Gardu Verde spre casa.

PORKY IZ HOME este o formula de suflet, alaturi de fratiorul meu Tudor. la chitari cantam unul mai prost ca celalalt insa felul cum simtim muzica este atat de asemanator si de compatibil incat erau momente foarte rare cand chiar suna bine. s-au pastrat in arhive cateva casete audio home-made din perioada liceului, in care ascultatorul este lovit in moalele capului de unice interpretari la „my eyes have seen you” – doors, „lump” – presidents of usa, „rape me” – nirvana si propria compozitie „Gogoshneatza Shake It! (all night long)”, un rock n roll frenetic.

proiectul de vis care-nu-s-a-mai-realizat-niciodata este in compania lui Ionut Parfin. nu voi renunta niciodata sa sper ca intr-o buna zi muzica si versurile lui vor fi fredonate de toti.

http://blog.360.yahoo.com/blog-3qqOd9YzdLJof46oPCa0REo-?cq=1&p=3154#comments

2005 este anul revenirii spectaculoase. la invitatia unor prieteni se alcatuieste in viteza componenta unui „one show band” pentru seara amatorilor in blackout club din iasi. formatia de ne-muzicieni fara nici o intalnire prealabila a oferit norocosilor prezenti un program de peste 2 ore de muzica buna exacrabil cantata. din film lipseste in intregime partea a doua, cand ne incalziseram cu adevarat si am pus-o de „JC Superstar”, „Sympathy for the Devil” si „LA Woman”. nu am sa uit niciodata sms-ul primit in dimineata de dupa de la vasile, pe care l-am convocat sa isi faca aparitia cu 2 ore inainte de a urca (pentru prima oara in viata lui) pe scena: „a fost cel mai frumos moment din viata mea. dumnezeu sa te iubeasca!”

http://www.youtube.com/watch?v=SLGbcIJCK-k

2005 este si anul aparitiei in legendarul scurt metraj „Still Life”, cu un deznodamant nu prea fericit pentru o vioara. unica aparitie a formatiei „The Homeless” in acest film este contestata de multi ca fiind un flagrant caz de nepotism. este adevarat, ambii membri ai grupului sunt fratii mai mari ai celor doi tineri regizori ai filmului, insa la fel de adevarat este si ca secventa este in realitate un omagiu pentru cei care au fost soferi, sustinatori morali si sponsori cu greutate, fara de care acesta capodopera poate nu ar fi fost realizabila. la fel de adevarat este ca in iasi ideile geniale nu vin decat abia dupa 3 navete, dar macar VIN!

http://www.youtube.com/watch?v=rpSYFvY9hoM

2006 sedinte studiu alaturi de SIDA, un maiastru chitarist din iasi (Ostrakon, Alternative). electro blues, aprofundare Bob Brozman. este perioada in care am facut o adaptare proprie pentru slide la temele albumului „Heaven and Hell” al lui vangelis. dupa 3 saptamani de cantari, lui sida i s-a ars hardul, facand toate inregistrarile sa se piarda in neant.

2007 idiot pop / orgasm multiplu. proiect muzical in diverse forme, diforme, transforme, cloroforme si dezinforme. interminabile incursiuni de improvizatie totala departe de geamandura. singurele doua piese cu forma fixa in acest stadiu vesnic in constructie sunt denumite „pizda” si „pula”.

http://www.myspace.com/idiotpop

LASERMOUSE: sesiuni acustice, folk moods, muzica popoarelor care poate nu exista dar ar trebui inventate. stefan botezatu si alexandru podiuc, doi arhitecti in deplinatate maturitate artistica sunt reciproc muza fiecaruia. nu operam cu note muzicale ci doar cu stari. se remarca „say you say me”, o induiosatoare oda a dragostei fara bariere, in mirifica interpretare (in premiera) vocal-instrumentala neamplificata a celui care a devenit, intre timp, [idiot].

http://www.youtube.com/watch?v=GIUh3fz1X6A

cat despre viitor: mari surprzie, atat pentru voi cat si mai ales pentru mine! :)

P.S. caut sa ma angajez curatator de piscina, baby sitter, presarator de zahar pe gogosi, debarasator salon ruleta ruseasca sau orice altceva ofera un trai decent.

18 comentarii »

  1. maestre, debarasator de saloane unde se joaca ruleta ruseasca trebuie sa fie cea mai nasoala meserie din lume!
    cu toate astea, nu pot sa nu mi te imaginez curatand cu aceeasi expresie scarbita pe mutra cum aveau travolta si samuel l. jackson cand curatau creierii si oasele de pe bancheta din spate in pulp fiction. :)))

    Comentariu de mo — Noiembrie 24, 2008 @ 07:43

  2. m-ai hibnotizat cu acel… „maestre”! :)

    Comentariu de [idiot] — Noiembrie 24, 2008 @ 07:55

  3. :)) pai la asa versuri…. cred ca o sa te citez la colindat anu’ asta!

    Comentariu de mo — Noiembrie 24, 2008 @ 09:53

  4. La festivaluri idioate cu tine! Ce mai stai? :))

    Comentariu de almanahe — Noiembrie 24, 2008 @ 10:50

  5. lumea e prea serioasa pentru mine

    Comentariu de [idiot] — Noiembrie 24, 2008 @ 11:20

  6. La mine e veşnic aceeaşi! Şi, ce…crezi că asta mă opreşte! ;) almanahe e doar un pseudonym de idioată, dar cu poZZZZe, maestre! vrui să te hibNOTizez şi io cu înfoielile-mi!

    Comentariu de almanahe — Noiembrie 24, 2008 @ 11:53

  7. bai… va urma.. o noua pagina de BLEG ….. dupa ce ilustrul stefan botezatu va canta va canta .. va canta.. va urma.. :)

    Comentariu de finkployd — Noiembrie 24, 2008 @ 12:00

  8. Vă iubim, vă cântam, nu vă deochieeeemmm…cântăreţii cântă-n casă şi pisica-mi(una din ele) nu-i acasă. Va urma semnele sau nu? rămâne de crescut! :) Blegomania naşte poezia!

    Comentariu de almanahe — Noiembrie 24, 2008 @ 12:17

  9. Seara muzicienilor amatori a fost intr-adevar de poveste. Imi pare rau ca nu am foarte multe fotografii de atunci, de filmari nu mai zic. Eram biat de emotii. Repetitiile in birou erea pont ! Sa te iubeasca si the adversary, injeru ilektrik k si el are de daruit ! Semnat o bukata de geaman netelepatiko-antipatik. Bafta !P. S. Imi amintesc si aku fata lu Vasile, transfigurata in fata entuziasmului feminin, calibrat exclusiv pe muzikuta sa (parca la asta canta).

    Comentariu de razvan — Noiembrie 24, 2008 @ 19:58

  10. ti-am recunoscut stilul din prima klipire de geana!

    la capitolul multumiri: pe langa cei 2 basci un rol esential l-a avut marius ursache, cel care a pus la bataie cam toate sculele cu care s-a desfasurat zdranganeala.

    P.S. cred ca ieste ceva in neregula cu pagina voastra. sau poate sunt eu handicapat la cap si nu stiu sa navighez pe net.

    Comentariu de [idiot] — Noiembrie 24, 2008 @ 20:26

  11. sunt curios ce s-a intamplat intre ’98 si ’05, sunt sigur ca ai facut prostioare muzicale, chiar asa s-a chemat emisiunea cu marioara murarescu : prostioare muzicale
    ta ta ta ta ra raaaaaaaa
    ta ta ta ta ra ra
    ta ta ta ta ra ra ra ra

    Comentariu de bflorescuh — Noiembrie 24, 2008 @ 22:02

  12. intre 2000 si 2006 am avut prietena :))

    Comentariu de [idiot] — Noiembrie 24, 2008 @ 22:30

  13. hahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaa

    Comentariu de finkployd — Noiembrie 24, 2008 @ 22:49

  14. E ceva in neregulat indeed. In maxim o saptamana insa totul va fi regulat. Incepand de la doamne doamne si pana la domni domni. Cautam cateva fotografii pt site de aia am intarziat.Nimic nu ne multumeste. Daca ai idei baga. kumpar foto originale. Si da, Marius s-a komportat exemplar, fiind un prikindel korespunzator.

    Comentariu de razvan — Noiembrie 25, 2008 @ 11:45

  15. In ritmul asta asteptam primul Idiotstock

    Comentariu de popej27 — Noiembrie 25, 2008 @ 12:42

  16. popej: sper sa-l prind si eu… sa nu fie postum adica :))

    Comentariu de [idiot] — Noiembrie 26, 2008 @ 09:12

  17. loool. Unicorn care era prin topuri romanesti la radio 21, Felix Crainicu, the 90s and shit?

    Comentariu de Korova — Decembrie 11, 2008 @ 19:37

  18. :) nu, aia-s altii. i-am ascultat si eu la radio tineret odata demult intr-o emisuiune de-a lui pittis. se mai intampla. si nirvana sunt 2 trupe una in SUA si alta in UK, in anii 60. si CREAM e una a lui eric clapton si alta in romania. iata ca si UNICorn sunt 2 (fiecare la fel de unici in felul lui)

    Comentariu de [idiot] — Decembrie 12, 2008 @ 01:33


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

