[idiot]

Noiembrie 15, 2008

ţestoasca

Filed under: delir — Pœtrip @ 01:35
Tags:

inainte sa ma duc acuma la culcare uite ca s-a facut nu stiu cum si mi-am adus aminte de broasca testoasa pe care o aveam cand eram mic. nu mai stiu de unde am primit-o dar noi cei trei fratiori o iubeam foarte mult. nu stiam cum o cheama de fapt, asa ca ii spuneam simplu: „testoasca”. ea nu raspundea la chemarile noastre si de asemenea ignora cu noblete firele de iarba pe care i le dadeam ca sa se hraneasca. statea nemiscata cat era ziua de lunga si reactiona foarte sec atunci cand o impungeam cu cate un pix in cap/coada/picioare, retragandu-si lenes membrul respectiv in carapace. stia probabil ca in medie traieste mai mult decat un om si astepta bineinteles, sa murim, ca sa poata trai libera. cum o scapam din ochi o clipa, cum prindea o viteza nemaipomenita si se ascundea prin casa in cate un cotlon, asa ca a trebuit sa-i amenajam drept teritoriu un lighean cu peretii foarte inalti ca sa nu se poata catara, neastamparata. avea nisip, pietriş, bolovani, iarbă, gâze, avea de toate, dar pe ea nu o interesa. traia econsomisindu-si fiecare gest, in ciuda noastra. parea micuta (era grea cam cat palma lui tata) dar cine stie cate sute de ani avea de era in halul asta de nihilista. oricum, intr-o zi tragica cand am venit de la scoala nu am mai gasit-o in lighenasul ei… nu puteam sa-mi imaginez cum de a putut sari/trece prin plastic/zbura/teleporta asa ca am pipait prin nisip incarcand sa o apuc de un picior daca a devenit invizibila cumva… dar broasca nu mai era. am cautat prin toate cotloanele casei dar in van. broasca parea ca trecuse in alta dimensiune. incercam sa ma obisnuiesc cu gandul lipsei ei si priveam inlacrimat ligeanul unde pana nu demult salasluia in aparenta resemnare. dupa-amiaza m-a trimis mama sa fac niste cumparaturi la magazin (niste mazare boabe sa faca o mancarica) si cand am iesit din bloc, ce vad? o dara rosie pe asfalt, care duce inspre boschetii din spatiul verde. curiozitatea ma face sa urmaresc dara si ce gasesc in iarba? broasca testoasa, care palpa agonizand, cu carapacea sparta! brusc am fost cuprins de o mila sfasietoare, realizand cat de nefericita a putut fi in casa noastra incat sa faca eforturi disperate de a iesi din lighean si a se arunca in gol printre placile de beton ale parapetului balconului! era primul act de sinucidere la care fusesem martor, eram atat de tulburat incat fratilor mei mai mici nu le-am putut impartasi crudul adevar. le-am indrugat cum ca am gasit broasca testoasa, care sarise, e adevarat, de la atajul 4, dar doar ca sa poata sa se elibereze de carapacea sa… acum zburda in libertate, fara chinuitoarea carcasa care o apasa! (evident, pe dinauntru avea si costum de baie dintr-o singura piesa, chilot + maieu alb cu dungi negre, bastonas, palariuta bombata, ceasornic si pantofi de step!)

jos masca. libera e broasca.

descuie broasca. zboara cotoroasca.

8 comentarii »

  1. :(…
    ei, dar cu siguranta testoasca ta s-a dus in raiul testoascelor, plin se salata si iarba, unde ele fac intreceri de atletism si vorbesc 20 de limbi straine, acum, ca nu le vede nimeni….

    Comentariu de mo — Noiembrie 15, 2008 @ 10:54

  2. Trista povestea; imi pare rau.

    Comentariu de JD — Noiembrie 15, 2008 @ 16:21

  3. ca sa nu mai zic ca am avut si o pisica sinucigasa… poate o sa povestesc si despre ea.

    Comentariu de [idiot] — Noiembrie 15, 2008 @ 16:54

  4. :)) Broasca de sus a devenit broasca de jos? Întreb şi io, că mă încui cu poveştile tale. (mă încui în casă să le mai citesc încă o dată)

    Comentariu de almanahe — Noiembrie 15, 2008 @ 23:18

  5. Si ligeanul ce zicea cand il priveai tu inlacrimat?
    Ce memorie, dom’le! Sa tii minte ca te-a trimis exact dupa mazare! Si ca sa faca tocmai o mancarica!… Exceptional!!! (Tudor ar trebui sa patenteze grupul-celor-3-semne-de-exclamare; in ultimul timp, de fiecare data cand le folosesc, ma simt ca si cum l-as plagia.)
    Saraca Testoasca… Acum am citit si finalul…

    Comentariu de Noemi — Noiembrie 16, 2008 @ 10:52

  6. se stie ca Pamantul e un lighian maaare care este tinut in carca de cateva broaste testoase…

    ;) L’élève Noe.me passe niveau 9

    Comentariu de [idiot] — Noiembrie 16, 2008 @ 13:01

  7. :))):P

    Comentariu de Noemi — Noiembrie 16, 2008 @ 13:07

  8. Morala: nihilismu’ fara parasuta e ca big-bangu’ fara bosoni.

    Comentariu de popej27 — Noiembrie 17, 2008 @ 11:46


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

