[idiot]

Octombrie 5, 2008

sculă minusculă

Filed under: delir — Pœtrip @ 18:09

iata o serie de filmulete care pretind ca ne fac cunoscuta ADEVARATA viata a insectelor de tot felul, printr-un ochi care oscileaza de la copil la farseur, de la simplu observator detasat la meditativ filosofic. oricat de mici si neinsemnate le-am fi crezut, ne vom convinge ca au si ele emotii, orgolii, distractii, ambitii, mici placeri si mari frici, personalitate si chiar simt al umorului. nu suntem prea multi cei care iubim ganganiile, gazele, ramele si viermii, nu toti intelegem pretinsa lor „esentiala” prezenta in ecositem si in bucatariile noastre, insa aceasta viziune caricaturala a lumii este un pur joc al imaginatiei – care nu pare fortata deloc! din diversitatea micilor creaturi si din conflictul de interese diferite izvoraste o infinitate de situatii care m-au jonglat ametitor de la hohote de ras la reflectare si inapoi, intr-un salt de buburuza. doar pentru a va deschide si voua apetitul, am postat aici doar un singur scurt metraj din colosala serie cu insecte, disponibila AICI (am pus link pentru ca genialii realizatori merita sa si castige din asta, nu numai sa ne delecteze gratis pe you tube). asa cum se intampla de obicei, primul vazut dintre animo-fabule este cel care m-a impresionat cel mai mult. nu e greu sa fii induiosat de echipajul de furnici care sub conducerea militareasca a unui furnic specializat in a fi sef de detasament fac un efort colectiv titanic si nu de multe ori sisific pentru a-si ridica …piramide din blocuri de zahar cubic! asa cum ne-am obisnuit si din alte filme de animatie, prezenta umana reprezinta pura interactiune cu o lume paralela, pe ale carei regului si a carei complexitate bietele insecte nu le intuiesc dar, fara sa realizeze, le furnizeaza domeniu de explorare, provizii, pericole si de ce nu? obiecte de cult – de aici pana la „picnic la margine de drum” nu e decat un pas de furnica. pentru cei mai inteligenti dintre voi, dati click pentru tot felu’ de goodies pe site-ul oficial al animatorilor care fie este inca partial in constructie, fie nu am fost capabil eu sa-i accesez toate portile minuscule.

nu stiu de ce am vrut sa o fac pe desteptul cu atatea cugetari valoroase, mai bine las povestea sa-si spuna singura povestea. o selectie din cele care mi-au placut mie, din cate am reusit sa vad pana acuma:

”furnicile”

“zborul acadelei”

“buburuza” si ”lacusta”

”visul melcului”

“ganganiile zburatoare”

“picatura si pendula”

2 comentarii »

  1. :))) Ce faine-s!!!
    (Uite ce fac eu in timpul programului…)

    Comentariu de Anonim — Octombrie 6, 2008 @ 02:44

  2. minuscule!!! adorable
    credeam ca doar eu stiu de filmuletele astea :P

    Comentariu de plughy — Octombrie 17, 2008 @ 10:05


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

