[idiot]

Martie 22, 2008

sa aruncam banii de bautura pe…

Filed under: delir — Pœtrip @ 14:49

carti.
iata ce mi-am luat azi:

cartea unu: 100 houses for 100 architects
(taschen)
cartea doi: …isme (sa intelegem stilurile arhitecturale)

cartea trei: dictionarul proverbelor romanesti
(7777 texte din dictionarul tezaur al paremiologiei romanesti, cu CD),
care sper eu ca-mi va fi de mare ajutor in viitoarea mea munca mea de cugetator. o data demult am citit o carte („eseuri” de karel capek. imi aduc aminte perfect: eram in chisinau acu’ vreo 15 ani si taica-meu, care avea niste intalniri de afaceri, m-a lasat in masina sa o supraveghez de frica sa nu i-o fure „raketzii”) si am ramas placut surprins cum la un moment dat autorul demola si demonta spiritul intelept al sfatosului popular, demonstrandu-i dublele standarde si deci lipsa de credit a tuturor proverbelor, zicalelor. mai simplu, pentru fiecare situatie pentru care exista un proverb care sa te sfatuiasca intr-un anumit sens, se gaseste si (anti-)proverbul care sa te ghideze cu aceeasi intelepciune in directia opusa. demult asteptam sa duc studiul mai departe si iata ce am descoperit in cartuluia proaspat-achizitionata (45 ron)

”Munca e br����ar�� de aur.”
si
”Dec��t s�� munce��ti degeaba, mai bine s�� ��ezi degeaba.”
:))
”Mergi, munce��te, ca s�� ai,/ ��i la un s��rac s�� dai.”

si
”D-oi munci, de n-oi munci, mai bogat d-a��e n-oi fi.
si, in plus:
”Munce��te ast��zi, ca s�� m��n��nci m��ine.”
(cu alte cuvinte „munceste ca sa ai bani de tenishi ca sa ai cu ce veni maine la munca”)
”Munca face poft�� de m��ncare.”
��nc�� una din foloasele muncii – o capodeopera a daco-romanilor. pentru final am pastrat unul pe care am avut noi grija sa-l decupam in asa fel incat sa ne convina:
”Dintr-o munc��, c��t de mic��,/ D��c�� nu curge, tot pic��.”
pai este totusi o diferenta intre „daca nu curge, pica. para malaiata in gura lui Natafleata” si ideea ca este suficient chiar si un minim efort pentru un cat de mic beneficiu.
ei acuma, drajii [idiot]-ului, ma duc sa-mi beau mintile…

3 comentarii »

  1. ma!
    tu pe langa faptul ca esti un idiot sanatos care bea numa de la napolact, acuma o sa devii si un idiot intelept! brava ma!
    asteptam cu interes urmatoarea insusire a lui idiot!
    ;)

    Comentariu de jock — Martie 22, 2008 @ 22:24

  2. ioi!!!
    foarte tare…
    cel putin primele 2 le vreau ft tare…ehh… 8->

    Pacat ca in Chisinau nu prea gasesti carti d/e si cu arhitectura in limbra romana…ehh..

    Comentariu de Lunitza — Aprilie 15, 2008 @ 11:26

  3. *pfoaaii…
    scuze de dublu post..

    Comentariu de Lunitza — Aprilie 15, 2008 @ 11:29


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

