[idiot]

Martie 18, 2008

Scrisoare deschisa catre ”Rocheru de tip romanesc”

Filed under: delir — Pœtrip @ 08:52

Weekendul asta, dupa 2 concerte kumm dintre cele mai bune in the stage si bar hand, iasiul inca fremata in asteptarea celor de la OCS, duminica, in club sundays. Printre fanii de diverse varste circulau intrebari despre ora concertului, pretul biletului, pretul bauturii, adica obisnuita barfa a rafinatilor cunoscatori de rock de la noi. Numai eu stiu cat de greu a fost sa stabilim pentru travka cateva cantari in orasul acesta (al meu), cate date amanate si cate discutii in gol, iar un club cum e sundays-ul a fost mereu considerat o cauza pierduta. Pe scurt, o multitudine de probleme in plus fata de cele obisuite in alte parti ale tarii, care iti induc pana la urma ideea ca iasul nu te vrea si ca singurul care tine la cantarea respectiva esti tu. Actualii patroni nu mai au nimic in comun cu ce ar trebui sa ofere ei intr-un spatiu sub egida casei de cultura a studentilor…

Sa revenim la OCS si la concertul lor. Nu voi pretinde ca voi prezenta o marturie despre prestatia lor, pt ca nu am fost prezent. Voi atinge doar un singur aspect, care mi se pare vital: roacheru de tip romanesc. Publicul, adica. Cand zic ”roacher”, ma refer si la cel alternativ care desi se crede mai cu motz, tot roacher de tip romanesc este.

Pe scurt, poate ati aflat, surse oficiale aici confirma ca tot concertul nu a durat mai mult de jumatate de ora, cu un vocal care nu a putut canta, nu a putut sta in picioare si mai mult, dupa cateva minute s-a ghemuit pe scena si a adormit. Formatia a fost taxata aspru de Catre ”fanii” deveniti deodata ostili, pentru ca nu-si primesc banii inapoi (va spun eu, 20 ron este totusi cam usturator de mult pt publicul iesean din targetul asta)

Ei, sincer, am fost socat. O asa trupa, pe care am privit-o mereu cu respect si admiratie, care m-au cucerit de la prima nota cu revolta lor smekereasca, versuri de disperare si neputinta, cum sa ajunga sa nu poata sustina pe scena ceea sunt convins ca le face mare placere, in cele alte cateva concerte in care i-am vazut (adica muzica). Sa-si bata joc de public? Sa ia banetu si sa-i intoarca curu, dupa un spectacol ratat? Mai mult, sa nu-si ceara scuze, dupa??? Oare doar de asta au batut atata drum, pana in fundu Moldovei?

Ei, da, si? Cand vom invata noi ca exact asta este o atitudine. Este atitudinea lor. Nu poate sa-ti placa si ozzy si pisicile in acelasi timp, la un concert de-al lui, pentru ca ozzy rupe pisici in doua pe scena. daca pretinzi ca intelegi nirvana, nu te poti plange ca kurt cobain te ingretoseaza scuipand camera de filmat, ca jim morrison isi arata sula pe scena si ca recita ”mother, i wanna fuck you”, sau ca sex pistols nu se spala pe dinti. Daca nu vrei sa vezi toate astea, nu ai ce cauta la un concer rock. Cauta pe you tube scoala vedetelor sau la tv ”megastar”, acolo ii invata lucruri frumoase.

Desigur, nu confund lucrurile. Intre ocs si Jim, kurt sau vicious este o anumita diferenta de nivel de creativitate, context si valoare, care poate chiar justifica unora dintre ei gesturi aparent obscene in fata publicului. Nu stiu daca circul facut de ocs a fost ceva premeditat, o strategie prin care sa faca valva conurandu-si o imagine de anti-rock-staruri care isi neaga pana si propria conditie, sau poate ceva spontan cu acelasi substrat, ori poate doar un eveniment nefericit care dupa cum am mai spus, se poata intampla multora din lumea asta. Fiecare are noianul lui de probleme si dureri in viata, care-l pot face sa clacheze. Nu-i asa ca-i o ocazie buna sa-i sari in cap, cerindu-i banii inapoi, ca unui lautar de la nunta? Chiar trebuie sa-i vedem cum unii cad, se sting si mor sub ochii nostri ca sa intelegem ca aveau poate anumite probleme si noi nu i-am ajutat deloc? Nu vreau sa atribui unui concert ratat la care nici macar nu am participat ca spectator (la ora aia ma relaxam in bar hand, cu reggae, dub si ska, ”o noapte cu soare”: il stiti pe soleil) incarcatura de rebeliune sau cine stie ce valente artistice, insa m-a edificat reactia unei formatii puse la zid de ”fani” transformati in zombie injuratori, cu torte si furci. Si care-i problema cu ”am venit intr-un oras de cacat, dintr-un oras de cacat”. Aveti impresia ca iasiul, constanta, bucuresti, nu-s de cacat? Eu unu ma bucur ca exista formatii care canta despre cat de cacat sunt orasele tarii, cat de cacat e romania, iar ocs daca nu ar fi fost asa, s-ar fi chemat FCF, de la fetita cu floricele si ar fi impartit la public placintele cu dovleac si paslari sa nu le fie frig.

”nu ne cerem scuze nimanui”

Corect. Orice om cu bun simt ar fi plecat acasa dezamagit evident dar constient de un singur lucru: ne mor frumosii nebuni. Ajung sa fie inghititi, sufocati de romania cea de cacat, sub privirile noastre care asteptam aliniati sa-i vedem cum isi toarna spasiti cenusa in cap si ne dau banii inapoi. Nu am sabloane de ”cum ar trebui sa se comporte o trupa rock” dar la urma urmei, ocs e printre putinele formatii din noianul de ”trupe rock” care chiar canta rock. Nu e libidinosenie, nu e pop de festivalul berii, nu e metal anacronic, nu pretind ca-s ”melanje subtil de electro, jazz si ambiental”. E rock. Romania e o tara in care rockul este iubit, dar lipseste cu desavarsire. O turma de coccolino dezorientati care „protsteaza”. In sfarsit, cineva ia atitudine in tara asta: fanii OCS. Si impotriva cui? Impotriva OCS. „bravo” copii, crucificati-va idolii. Dovada ca asa atitudine intransigenta la o formatie este o lama cu dublu tais: fanii pot fi scuipati in gura, scufundati sub o remorca de balegar si inca sa fie in extaz si sa ceara mai mult, dar se poate de asemenea sa-si intoarca definitiv spatele si atunci formatia trebuie sa-si asume esecul, pt ca valoarea ei este publicul, cantitativ si calitativ. Romania are fanul de rock pe care-l merita, rokeru are trupele pe care le merita, iar ocs se pisa pe ele de sus.

P.S. Acest text nu are pretentie de cronica lucida, text literar sau eseu filosofic, desi este ���adus de acasa���. Nu vreau sa ma proclam Nostradamus cel Erudit al Rockului Romanesc, nici macar sa elucidez cine este mai de cacat in disputa OCS vs publicul iesean. Acest text este strict punctul meu personal de vedere, nu are nici o legatura cu formatiile cu care colaborez. Travka consuma inainte de a urca pe scena doar ceai de musetel si vor continua sa scoata la nesfarsit albume gratis. in tara asta in care poti fi nobil doar daruind. ceea ce a daruit OCS a fost tot, un cadou.

20 comentarii »

  1. :))) Frumooos.

    Comentariu de Anonim — Martie 18, 2008 @ 09:32

  2. nici eu nu am fost la concert, dar nu confunda dementa lui ozzie cu un drogarel amarat „de bucale”. Imi aminteste de Vali Sterian, pe care l-am asteptat vreo 3 ore la sala TVR, era asa de beat ca il pierdusera organizatorii pe la gara… (si cand a aparut, a picat de pe scena la prima strofa)

    Comentariu de Anonim — Martie 18, 2008 @ 09:59

  3. dada, la concertul ala cu sterian am fost si eu! era ceva intre comic si penibil, a trancanit jumatate de ora la microfon pana sa cante prima piesa… si tot exaspera pompierii aprinzandu-si si re-aprinzandu-si o tigara pe scena :))

    si pana la urma, nu am dreptate? la scurt timp, s-a dus. stia el ceva.

    Comentariu de Anonim — Martie 18, 2008 @ 10:10

  4. Pai sterian nu era rocker, oameni buni. De acu orice amarat beat shi drogat care urca pe o scena shi leshina tre sa fie considerat manifest?
    Ce legatura are rockul cu nesimtirea, tupeul imbecil shi tsigania? Daca urmareshti forumul ocs o sa vezi ca toti apropiatii lor compara pe cei 20 de nemultumiti (care nu-shi fac un scop in viatsa in a fi spartsi shi a arunca banii in curul unor marlani cu aere da capitala) cu suporterii de fotbal sau cu manelishtii. Sa fim serioshi. credeti ca mai ajungeau ei pana la duba daca publicul nu era decat o adunatura de rockeri blajini?
    Culmea, au fost foarte deranjati ca le striga lumea „drogatilor”. pai cine oare promoveaza prin versuri cel putin (presupunand ca era doar baut :) ) consumul de droguri? Un om beat e beat. Un om drogat e drogat. Iar cu banii cum puii mei sa ceri inapoi ceva ce nu ai dat? nu-mi zi ca shtampila de pe mana poate sa coste 20 ron.
    In final eu sunt convins ca fanii adevarati au fost mai fericiti decat daca era un simplu concert. Au ce povesti.
    Oare daca ocs vor face asha de acum inainte la fiecare concert (nimic original, de altfel, nu ar fi primii) o sa vanda mai multe albume?
    Parerea mea este ca trei urlete shi o tavaleala pe podele poti realiza shi cu mamifere mai putin evoluate. Cred ca shi gesturile obscene, daca ai dresori buni.

    Comentariu de florinache — Martie 18, 2008 @ 11:15

  5. Pacat ca unii nu observa shi nu se intristeaza vazand ca asta a devenit muzica „rock”. Mai putin pentru ureche shi suflet shi mai mult pentru ochi, adrenalina shi barfa.

    Comentariu de florinache — Martie 18, 2008 @ 11:19

  6. deci!
    botoxule!
    pe rand!
    1. eu am fost la un concert iron maiden in Barcelona! am ramsa masca cat de profi au fost!
    2. am participat in schimb prin adolescenta pe la diverse festivaluri de rock (Sam Rock, Seini nu cred ca va spun ceva), unde in anii noozeci trupele aveau scule ramase de la Cantarea Romaniei, si se auzea ca dracu! Tot la fel de bine bine m-am simtit!
    3. Eu cred ca de eram in locul celor de la OCS le aratam pula la fani!
    4. Puntc! Puntc!
    5.Puntc!
    9. Puntc!
    25. Puntc!
    134. Puntc!
    5690. Puntc!
    Iinfinit. Puntc!

    Comentariu de jock — Martie 18, 2008 @ 13:57

  7. Băi, come on… Dacă ar fi fost un concert gratuit ar fi fost ok ca OCS să „ia atitudine”, cum o numesti tu… dar dacă tot au vrut să „ia atitudine”, de ce au făcut-o într-un oras în care merg f rar,la un concert cu bilet de 20 de RON?

    jock, dacă erai în locul lor le arătai pula la fani… dar dacă erai în locul fanilor ce făceai? Dacă plăteai milioane să mergi la un concert Iron Maiden în Barcelona si ei cântau 30 de minute si plecau, fără să-ti dea banii înapoi?

    Plus că pierdeti din vedere factorul STUDENT, adică acea fiinta care dă banii lui de mâncare pe o săptămână ca să meargă la un concert…

    Cum dracu să pleci acasă dezamăgit si împăcat cu soarta rock-ului când stii că ai venit din fundu’ lumii si ai dat ultimii tăi bani pt. … nimic?!?!

    Comentariu de Anonim — Martie 18, 2008 @ 14:31

  8. Subscriu celor scrise de tine, [idiot] *ioi ce adresare :D*
    si sunt trista…atat de trista…pentru to ce se intimpla, pt toata mizeria care s-a mediatizat zilele astea…si e mare pacat..
    si mi-e atat de dor de ocs…
    „Aseara m-am facut iar praf/Cred ca e cazul sa ma trag pe nas/Poate am exagerat/Dar nu eu sunt cel vinovat
    Eu recunosc: imi place sa fac rau/Ma pregatesc pt ce e mai greu/Eu ma cunosc prea bine,/Dar noaptea asta nu este de mine/Nu este de mine/Nu este de mine…”

    Comentariu de Lunitza — Martie 18, 2008 @ 14:55

  9. :))))
    pacat ca am ratat asa ceva..!

    :D
    aveam ce povesti nepotilor..

    Comentariu de Anonim — Martie 18, 2008 @ 23:59

  10. punctishor. punctishor. virgula. enter. doua puncte, cea de jos virgula. am o poza cu travolta. punct. ma reprezint. parazitez diverse bloguri ca n-am loc in almanah. cel filatelic. .
    .
    .
    .

    Comentariu de florinache — Martie 19, 2008 @ 01:03

  11. a, am uitat. l-am vazut pe vasile in popricani si in schimb pe gica in craiova. poate va spune ceva.
    .
    .
    .
    8 culcat. .

    Comentariu de florinache — Martie 19, 2008 @ 01:06

  12. Cand vom invata noi ca exact asta este o atitudine. Este atitudinea lor. Nu poate sa-ti placa si ozzy si pisicile in acelasi timp, la un concert de-al lui, pentru ca ozzy rupe pisici in doua pe scena. daca pretinzi ca intelegi nirvana, nu te poti plange ca kurt cobain te ingretoseaza scuipand camera de filmat, ca jim morrison isi arata sula pe scena si ca recita ”mother, i wanna fuck you”, sau ca sex pistols nu se spala pe dinti.

    Frate, oamenii astia fac toti ceva pe scena. Rup pisica scuipa vomita….SE MISCA. Nu am auzit ca ozzie cit ar fi fost el de pulbere, si e profesor sa adoarma pe scena. Atitudinea lor e sa doarma pe scena? O sa ascult in continuare ocs, da ce s-a intimplat la Iasi nu arata decit ca nu prea le pasa de aia din public. Si asta lasa un gust amar. Mie cel putin….

    Comentariu de Anonim — Martie 19, 2008 @ 03:06

  13. Nu te-ai saturat sa-ti povesteasca altii filmele? Ia-ti un televizor de la Altex.

    Data viitoare cand vrei sa comentezi, ia-ti bilet. Cheers

    Comentariu de Anonim — Martie 19, 2008 @ 04:00

  14. :)) mie chiar imi pare rau ca nu am fost acolo sa vad cu ochii mei!

    …dar nu stiam ca imi castig dreptul de a comenta doar daca platesc cei 20 RON! privilegiati deci cei care au fost acolo: o sa ridicam un monument al fanului necunoscut OCS care a luat muie la data de 2×8 martie 2008

    Comentariu de Anonim — Martie 19, 2008 @ 04:34

  15. Andrea cea pispirica si anarhista de la Cluj de ce il baji in fata pe Zeul Ban?
    Nu ai inteles mesajul lui botox din pacate….

    Comentariu de jock — Martie 19, 2008 @ 04:50

  16. Da. De comentati comentariile? Chiar ashea. Nu pricepeti nimic. Puncte puncte. Nici macar nush’ ce credem ca o sa gasim aici. Hai acasa.
    .
    .
    .
    8 culcat. .
    A, chiar, e un forum deschis pe saitu lor pentu nostalgicii interesati sa paraziteze.

    Comentariu de florinache — Martie 19, 2008 @ 07:37

  17. ana are mere!

    Comentariu de jock — Martie 19, 2008 @ 08:26

  18. Bai Stefan,
    Ia mai gandeste putin situatia!

    Tocmai voi astia implicati in mocirla (pseudo)rockului romanesc sunteti indignati ca niste oameni au luat o atitudine normala impotriva unei manifestari a nesimtirii crase?

    <>

    Esti ipocrit! Critici subtil apatia si lipsa de protest din randul tinerilor fata de .. sa-i zicem conditiile din Romania (de la coruptie si hotie pana la mentalitatea de obositii Europei), dar cand pustanii aia au protestat, vezi doamne e jenant. Cum isi permit sa-si critice idolii, frumosii nebuni!?

    Pai dintre cacatii astia de idoli, si ma refer la toate trupele romanesti cu „atitudine”, cati adopta o atitudine constructiva pt noi? Cati indeamna la un concert <>?? Cati fac cate ceva pt a schimba mentalitatea proasta a tinerilor romani? Nu sustin ca tre’ sa fie salvatorii natiunii, dar nici asa.

    Nu, frate! A roachenrol! Alcool si drog! Totu-i posibil.
    Macar de-ar face muzica, nu zgomot pt fatalai si fetitze nesatisfacute. Roachenroll!
    In cele din urma fanii astora isi merita soarta.

    Scuze inca n-au aparut din partea lor, ca deh fanii (adevarati) ii inteleg. Cui ii place sa fie pisat de idoli, isi merita soarta de oitza!

    Rock & Roll!

    Comentariu de Anonim — Martie 21, 2008 @ 03:08

  19. ”Romania are fanul de rock pe care-l merita, rokeru are trupele pe care le merita”

    asta a fost concluzia mea. fara intentie de a victimiza/martiriza formatia. nici nu accept sa devina iasi-ul o pata neagra de moldoveni salbateci, pentru ca, zic eu, trebuie sa fii imbecil sa-i atribui semnificatie pur locala evenimentului – din cate stiu inainte de concert inclusiv membrii formatiei erau entuziasti. nu poti afirma ca mana de oameni care s-a tiganit la imbarcarea ocs-ului in duba este purtatoarea ”atitudinii generale a IESEANULUI” .daca exista o problema, ar trebui sa se simta lezati TOTI fanii, nu numai cei ieseni. au existat cumva ”proteste” la scara nationala, s-au dat foc cu lacrimi in ochi la discurile originale, mp3-urile si afisele ocs in pietele publice?

    nu.

    ei, asta este rocheru roman si la o asa atitudine a formatiei, asta-i atitudinea lui.

    Comentariu de Anonim — Martie 21, 2008 @ 22:18

  20. Zic eu ca au reactionat aia care mai aveau cateva sinapse in regula.
    Ceilalti care apara trupa pana in panzele albe au ceva probleme la mansarda.

    PS: cei care strigau afara nu erau doar ieseni, nici macar moldoveni nu erau toti daca le asculti accentu’.

    Prea mult rahat pt o trupa de 2bani.

    Comentariu de Anonim — Martie 22, 2008 @ 09:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

