[idiot]

Ianuarie 21, 2008

tramvaiul 41, calutul meu nazdravan

Filed under: delir — Pœtrip @ 04:12
din ciclul:

Mituri si Legende in viata, Pseudo-eroi Contemporani:
Linia 41

nu-mi mai cumpar demult bilet pentru tramvaiul 41. cat lucram la romexpo, un an intreg in cap am circulat cu 41 dimineata din crangasi pana la Piata Presei si la ora 5, dupa munca, inapoi in crangasi. desi aveam grija cu sfintenie sa am mereu la mine cate un bilet cu 2 calatorii, nu am fost nicodata acostat de vreun controlor. spre dezamagirea mea, nu m-a batut nimeni pe umar sa ma felicite pentru faptul ca nu trisez Regia Autonoma de Transport in Comun. intr-asa hal de civilizatie s-a ajuns in romania incat pe linia lui 41 biletul este o optiune personala, lasata la libera ta alegere dictata de constiinta civica! astfel am ajuns ca, spre sfarsit, nici macar sa nu mai compostez biletul, il tineam in buzunar saptamani in sir, pana cand se uza portofelul in cele din urma.

acum, am de mers cu 41 doar o singura statie: de la un capat la altul al Podului Grant. de fiecare data ma asez la prima usa a tramvaiului si stau pe trepte. de parca, daca ar veni un controlor, as fi in stare sa ma arunc prin geamuri in fata trenurilor care circula pe sub pod. de fiecare data cand astept tramvaiul lumea care se inghesuie ma priveste cu o mirare care se contopeste cu mila pentru ca nu ma imbulzesc, pana ii lamuresc: „urcati, urcaaati, va rog! …eu cobor la PRIMA!” nu cred ca vreau sa-mi tai din fundul vagonului drumul pana la usa cu maceta in carne vie, doar ca sa cobor in statie si sa ajung la munca.

tramvaiul 41, zis si „metroul de suprafata”. lucrul pe care il IUBESC la tramvaiul 41 este ca nici nu dispare bine la orizont cel care a plecat, ca intorcand capul in directia opusa, il vad din cealalta parte a pamantului aparand pe cel care vine. intre 2 garinituri nu am asteptat niciodata mai mult de 1-2 minute. practic, este gandit in asa fel incat clientul, calatorul, sa nu aiba timp sa se plictiseasca! evident, tramvaiul 41 este exceptia care confima regula, este ANOMALIA din ROMANIA! in anumite zone in care soferii ar fi fost tentati sa isi extinda benzile de circulatie si peste linia de tramvai, s-au prevezut borduri inalte si gardulete, care-i asigura bunului 41 un traseu liber, fluid si linistit. chiar deocamdata soferii sunt obedienti, in intersectii se feresc cu iuteala din calea soneriei lui 41 care se apropie in viteza, capabil sa ignore orice obstacol, prevad ca in scurt timp toti soferii se vor uni si vor sfasia cu dintii garduletele de metal, vor sparge bordurile si vor linsa vatmanii de 41. fara motiv, ci doar asa, ca sa nu aiba doar ei o viata de cacat.

linia lui 41 din bucuresti mi se situeaza in cap la pol diamentral opus, antagonic, cu linia lui 5 din iasi, in timpurile de dinainte de democratie. de mic priveam acest sumbru tramvai plin de oameni storcositi care aparea in statie din 90 in 90 de minute, zdranganind si balansandu-se alene pe malul bahluiului si apoi plecand mai departe, inspre alte zari, inspre Zona Industriala. niciodata nu stiai cu exactitate daca ceea ce se vede la orizont este „tramvaiul 5” sau o iluzie, o fantasma… cateodata ma fortam din rasputeri sa vad numarul 5 pe frontonul tramvaiului care intra in statie, doar pentru a nu cadea prada disperarii. mama insa ma tinea de mana si ma oprea sa ma imbulzesc in tramvai, pe care scria clar, 1 iar.

cu asa o copilarie, va imaginati orgasmul meu vazand tramvaiul 41 care apare, ca si chemat. cateodata sunt 2-3 tramvaie care apar in zare, unul in statie si alte 2-3 care urca pe pod! tot campul vizual este plin de tramvaie 41. am ajuns in rai.

mereu ma vad purtat intr-o buna zi de 41 dintr-un capat in celalalt al traseului, din Ghencea pana la Casa Presei si inapoi, inca o data si inca o data, intr-o zi de betie cu soare cand nu exista dead-line-uri si intalniri programate. nu am facut inca asta.

ca sa ai o imagine destul de corecta despre oamenii dintr-un oras, e suficient sa te uiti la figurile calatorilor din mijloacele de transport in comun. la noi, aproape in orice oras al tarii, aceleasi fete plictisite/scarbite/obosite/tampe/inexpresive. din ce-am vazut, cu exceptia cluj-ului, e la fel. cand m-a intrebat cineva caer e diferenta dintre oamenii din cluj si cei din bucuresti, i-am raspuns: „clujenii sunt mai fericiti decat bucurestenii, dar nu atat de betivi ca iesenii”. in travaliul 41 ai ocazia sa admiri fetele isterizate ale soferilor de pe podul grant. 5 minute la dus , 5 minute la intors si deja ai asigurate zilnicele 10 minute de ura. recunosc, si pe mine ma apuca disperarea cand ma trezesc in bezna pasajului subteran de sub statie prins intre ape reci are ajung pana la genunchi si nu reusesc sa diluze toate duhorile. in zilele poloiase, apa din cer se amesteca cu pisatul de sub statia lui 41 si poti ramane prins pentru cine stie cat timp intr-un vartej, izbit de toti peretii.

dar… sa-l lasam si pe domnul vatman sa ne vorbeasca:

„da… era greu, domle, greu! iti trebuie rabdare, si calm, cu nebunii astia cu masinile! se tot invart de colo colo fara nici o treaba, nu ca oamenii din tramvai, care merg la munca cinstita. 17 ani de zile am fost vatman in bucuresti, o viata de om!

nu te mai sprijini domle de use, ca nu se inchide! sau cumva, nu poti sa te tii pe picioare?

acuma, la batranete, m-au pus pe 41. asa da, asa mai zic si eu. nu tu asteptat cate o zi pe la semafoare, nu tu „cedeaza trecerea” mereu, nu tu oameni care sa agata de scara, nu tu norma cu numar de trasee… m-am scos. ies la pensie linistit”

8 comentarii »

  1. da

    Comentariu de little drama — Ianuarie 21, 2008 @ 05:23

  2. S-au inmultit 5-urile pesemne. Eu n-am asteptat niciodata mai mult de 5 minute, hai 10 in statie.

    Comentariu de Anonim — Ianuarie 21, 2008 @ 07:44

  3. eh, tu esti puicuta tanara…

    Comentariu de Anonim — Ianuarie 21, 2008 @ 08:08

  4. Nu ai vazut niciodata ce se intampla dc 41 nu vine 10 minute? Super imbulzeala, oameni care stau pe sine, panica…mi s-a intamplat de 2 ori pana acum. M am putut urca abia in al 5 lea…ehh…mituri cu si despre tramvaie

    Comentariu de Anonim — Ianuarie 21, 2008 @ 08:54

  5. ba am remarcat si eu ca uneori sunt pauze paranormale in aparitia lui 41… banuiesc ca in cate o intersectie, e blocat traseul lui de catre masini si se creaza un dop de tramvaie 41. cu atat mai mult, nu ma imbulzesc in primul venit, pentru ca e clar ca in urma lui sunt altele… si altele…si altele… oricum, eu la moarte si la munca nu am de ce sa ma grabesc.

    Comentariu de Anonim — Ianuarie 21, 2008 @ 09:00

  6. ba am remarcat si eu ca uneori sunt pauze paranormale in aparitia lui 41… banuiesc ca in cate o intersectie, e blocat traseul lui de catre masini si se creaza un dop de tramvaie 41. cu atat mai mult, nu ma imbulzesc in primul venit, pentru ca e clar ca in urma lui sunt altele… si altele…si altele… oricum, eu la moarte si la munca nu am de ce sa ma grabesc.

    Comentariu de Anonim — Ianuarie 21, 2008 @ 09:00

  7. „kafka frate!”

    Comentariu de ionut p — Ianuarie 21, 2008 @ 09:40

  8. Intelept mai esti tu stimabile
    ca bine zici!

    Comentariu de Anonim — Ianuarie 21, 2008 @ 09:41


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

