[idiot]

Octombrie 17, 2007

cotidianul travka

Filed under: delir — Pœtrip @ 10:41

Recentul experiment de marketing al formatiei britanice Radiohead, care si-a postat gratuit pe Internet piesele de pe ultimul album, a pus pe jar marile case de discuri. Acestea incep sa fie ocolite si de alte staruri ale muzicii pop-rock, precum The Charlatans, Prince sau Nine Inch Nails. Noul trend are toate sansele sa prinda si in Romania, tonul fiind dat de formatia Travka. Trupa de rock alternativ isi va lansa cel de-al doilea album pe 26 octombrie, zi in care va sustine un concert la clubul Fabrica din Capitala si va posta gratuit noile piese pe site-ul Radio Lynx.

Initiativa Travka se leaga de experienta amara pe care trupa a avut-o cu primul album, scos la o casa de discuri independenta. „Chiar daca albumul era deja masterizat, studiourile mari nu ne-au luat in seama, ele punind putin pret pe promovarea si distributia trupelor underground“, isi aminteste Razvan Rusu Mizdan, basistul de la Travka. El mai spune ca problema cea mai mare a fost distributia, singura solutie fiind trimiterea CD-urilor prin posta.

Alternativa distributiei online pentru proximul album se profila deja, iar ideea a venit tot de pe Internet. „Cautam in Wikipedia ce fel de drepturi de autor exista, cind am dat peste asa-zisele «creative commons», adica acele licente prin care renunti la drepturile de autor privitoare la distributie, remix si folosirea creatiei in scop necomerical“, povesteste basistul de la Travka. Decizia trupei de a posta gratuit cel de-al doilea album („Vreau sa simt Praga“) pe site-ul radioului online Lynx a venit si datorita amplorii luate de Internet. „Videoclipul «Corabia Nebunilor» a avut peste 10.000 de accesari pe YouTube. Iar din vinzarea de albume, doar trupele foarte mari mai fac profit“, argumenteaza Mizdan.

Directorul de PR al Radio Lynx, Bianca Boitan, isi aminteste cum s-a nascut inedita idee de marketing: „Acum citeva saptamini, cei de la Travka au fost invitati la postul nostru de radio. Povestind de una si de alta, ne-a venit ideea sa postam pe site-ul radioului ultimul lor album“. Ea spune ca fiecare parte are de cistigat: „Noi vrem sa avem mult mai multi ascultatori, ei vor ca melodiile sa se descarce mai repede si intr-un format de calitate, iar targetul nostru ii cuprinde pe fanii lor“, spune PR-ul. O solutie similara au ales de curind si britanicii de la The Charlatans, care isi vor lansa gratuit viitorul album prin intermediul site-ului postului de radio XFM.

Cit priveste revolutionara initiativa a trupei Radiohead, basistul de la Travka afirma ca decizia lor a fost luata fara sa stie de hotarirea alternativilor britanici. El precizeaza ca „decizia nu este o provocare la adresa caselor de discuri, ci este solutia cea mai buna pentru promovarea muzicii noastre“. In rest, banii urmeaza sa vina din concerte, trupa planuind pentru urmatoarele doua luni un turneu de promovare a noului disc. „Am stabilit deja sase orase. De data aceasta dorim sa acoperim mai ales Ardealul, pentru ca nu prea am ajuns acolo“, spune Mizdan, care ne-a marturisit ca trupa cistiga circa 500 de euro pe concert.

Anunțuri

1 comentariu »

  1. ai trimis chestia aia?

    si mesajul ala… 4 sunt rezolvate, mai e unu

    Comentariu de Anonim — Octombrie 17, 2007 @ 10:58


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: