[idiot]

Septembrie 19, 2007

„POSTA” de Charles Bukowski

Filed under: delir — Pœtrip @ 00:03
12

Factorul preferat al lui Stone era Matthew Battles. Battles nu venea niciodata cu o camasa mototolita. In fapt tot ce purta era nou, arata nou. Pantofii, camasile, pantalonii, chipiul. Pantofii-i luceau realmente si n-avea o haina s-arate c-a fost spalata, nici macar o data. Cand o camasa sau o pereche de pantaloni i se murdarea cat de putin le arunca. Stone ne spunea adesea cand trecea Matthew:

-Uite, asta factor!

Si Stone vorbea serios. Ochii numai ca nu-i sclipeau de drag. Si Matthew se ridica in fata cartatorului lui, teapan si curat, scrobit si odihnit, cu pantofii scanteindu-i triumfator, si vantura scrisorile-alea-n despartituri plin de bucurie.

-Esti un postas adevarat, Matthew!
-Multumesc, domnule Jonstone!

O data la 5 a.m. am sosit si m-am asezat sa astept in spatele lui Stone, Arata cam daramat in camasa aia rosie. Langa mine statea Moto. Mi-a zis:

-L-au saltat ieri pe Matthew.
-Saltat?
-Da, pentru furt din corespondenta. Deschidea din scrisorile pentru Templul lui Nekalayla si scotea banii. Dupa cinspe ani in slujba.
-Cum l-au prins, cum au aflat?
-Batranele. Batranele ii trimisesera scrisori lui Nekalayla cu bani inauntru si n-au primit nici un mesaj de multumire sau raspuns. Nekalayla le-a zis celor de la Posta si Posta
l-a luat la ochi pe Matthew. L-au gasit deschizand scrisorile la vestiar, scotand banii.
-Pe bune?
-Pe bune. L-au prins la
lumina zilei.

M-am lasat pe spate.

Nekalayla construise templul ala mare si-l zugravise intr-un verde scarbos. Cred ca-i aducea aminte de culoarea banilor, si avea o echipa de 30 sau 40 de angajati care nu faceau altceva decat sa deschida scrisori, sa scoata cecurile si banii, sa noteze suma, trimitatorul, data primirii si asa mai departe. Altii se ocupau cu trimisul cartilor si brosurilor scrise de Nekalayla, si poza lui era pe perete, una mare cu N. in haine preotesti si cu barba, si un tablou cu N., tot foarte mare, supraveghind oficiul, privind. Nekalayla pretindea ca se plimbase odata prin desert cand l-a intalnit pe Iisus Hristos si Iisus Hristos i-a spus tot.

S-au asezat impreuna pe o piatra si I.H. i-a spus cum sta treaba. Acum le impartasea secretele celor care-si puteau permite. Tinea si slujbe in fiecare duminica. Ajutoarele lui, care-i erau de asemenea ucenici, pontau de intrare si de iesire. Inchipuiti-vi-l pe Matthew Battles incercand sa-l faca pe Nekalayla care se intalnise cu Hristos in desert!

-I-a zis cineva ceva lui Stone? am intrebat.
-Glumesti?

Am stat cam o ora. Unui suplinitor i s-a dat cartatorul lui Matthew. Ceilalti suplinitori au primit alte insarcinari. Stateam singur in spatele lui Stone. Apoi m-am ridicat si m-am dus la biroul lui.

-Domnule Jonstone?
-Da, Chinaski?
-Unde-i Matthew azi? E bolnav?

Capul i-a cazut. S-a uitat la hartia pe care o avea in mana si s-a facut ca o citeste mai departe. M-am intors si m-am asezat. La 7 a.m., Stone s-a intors:

-Nimic pentru tine azi, Chinaski.

M-am ridicat si m-am indreptat spre iesire. Am stat putin in prag.

-La revedere, domnule Jonstone. O zi buna.

N-a raspuns. M-am dus la magazinul de bauturi si am luat o sticla de Grand Dad de un sfert pentru micul dejun.

6 comentarii »

  1. pasaju preferat a lu’ cioca

    Comentariu de Reich de Murfatlar — Septembrie 19, 2007 @ 05:18

  2. cateodata mai bun , cateodata mai slab . bukowski . si , de cele mai multe ori , firesc .

    Comentariu de little drama — Septembrie 19, 2007 @ 05:39

  3. mah da tu nu mai bagi din alea cu o prietena pe zi! ca io tot astept sa zic pe locuri fiti gata starx! ca altfel si pe la altele nu pusca! te-ai prins?

    Comentariu de jock — Septembrie 19, 2007 @ 09:51

  4. o saptamana de depresie si abstinenta, atat. da’ imi revin eu :)

    Comentariu de Anonim — Septembrie 19, 2007 @ 23:34

  5. o saptamana de depresie si abstinenta, atat. da’ imi revin eu :)

    Comentariu de Anonim — Septembrie 19, 2007 @ 23:34

  6. hai , ma , revino-ti !

    Comentariu de little drama — Septembrie 20, 2007 @ 05:49


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

