[idiot]

Iulie 23, 2007

psihi mu

Filed under: delir — Pœtrip @ 00:39

am un blog fain pt azi in cap dar sunt prea ocupat la munca azi ca sa-l tastez, asa ca dau „copy/paste” din Word la unul mai vechi, scris mai demult.

nascut in ’76 – o data cu Desire-Bob Dylan, Hotel California-Eagles si premonitorul pentru acel an Too old to R’n’R…-Jethro Tull)

„Revolutia” din 89 m-a gasit in clasa a 7-a ascultand cap-coada de cateva ori pe zi „Mugur de Fluier” (fara sa am cea mai mica idee ce ascult: rock , etno imi erau termeni necunoscuti – iar versurile erau total de neinteles) – timp in care tzopaiam si saream „de-a lungul si de-a latul” camerei cu o frenezie provocata de exatzul (inconstientizat, atunci) al unei mari descoperiri. Pur si simplu ii iubeam atat de mult incat NU voiam sa ascult si alta muzica (imi aduc aminte ca primul album Celelalte Cuvinte il consideram, in naivitatea mea, o creatie Phoenix – evident, Florian Pittis recitand poezia „Fantana suspinelor” m-a indus in eroare, pentru ca apare si pe „Invocatie”) Probabil ca motivul ca nu am fost atras la vremea respectiva de hitul anului „Lambada” a fost datorat faptului ca avusesem un „background”, dintotdeauna in casa parintilor mei ascultandu-se Beatles, Supertramp, Floyd, MMEB. „Bomba” a fost auditia „Cantofabule„-lor cum scria eronat pe coperta, moment in care ametit de desitatea materialului muzical nu intelegeam de ce nu ii gasesc pomrnit in „Enciclopedia Universala a Rock-ului”, pentru ca oricum nu stiam alte nume de formatii din lume. Totusi, am avut norocul sa ascult rand pe rand „Led Zeppelin vol III”, „Who‘s next”, „Black Rose” (Thin Lizzy), „Rush” si „In the Court of the Crimson King” (!) care mi-a extins enorm orizonturile muzicale, desi pe vremea respectiva nu ajunsese inca la urechile mele termenul „prog rock”.
Anii au trecut, liceul incepand cu o perioada de orientare eclectica „hippie”+”slayer”, baute si discutii fara sens cu rockerii din Parcul Teatrului National, si incheindu-se cu Descoperirea Blues-ului, a carui sumbra si tenebroasa umbra imi eclipseaza chiar si azi figura in ochii prietenilor mei. Au mai trecut alti ani si am realizat ca nici macar nu ma mai recunosc pe mine insumi, m-am transformat din cel care „traia clipa” si sarea in cap la sunetul unei chitari, la cel care sta deoparte ca un mosh intelept si „contempla”… intelectualizeaza. In continuare Jazz Live, more and more prog rock, roacanrolul din anii 50 (Larry Williams, Bo Diddley, Eddie Cochran…), NIN, Aphex Twin, Morcheeba, festivalul Sziget ’01, ’02, ’03 pana m-a plictisit, Z&Z, Ada Milea, Blazzaj, Travka, KUMM alti prieteni (Antonioni, Fellini, Forman, Kubrick) – peste toate plutind prima mare dragoste, PHOENIX.

multumiri:
Cornel Chiriac – nu stiu daca am fi auzit noi toti de Phoenix fara sprijinul acestui mare om.
Florian Pittis – emisiunea Pittis Show si clubul Happy Hippie pt care veneam in „pelerinaj” in Bucuresti – mi-au „deschis” capul sa pot intelege Gentle Giant, Yes sau fenomenul hippie
Gabi Rotaru – radio VOX T iasi (primii ani dupa 89) – melodia enigmatica din genericul emisiunii sale RockMania era Pseudo-Morgana
Dragos Cojocaru, Dan Merisca – video-auditii muzicale saptamanale la Casa Studentilor (premiera the Doors – Oliver Stone, woodstock, live Deep Purple, Genesis cu Peter Gabriel, Sepultura, JC Superstar)
Telly Toderica – exista pe lumea asta si Sfinx, Progresiv TM, FFN, Dorin Liviu Zaharia, Mircea Florian… tulburel si „love me and hate me” cantat la chitara in carutza cu fan… a fost FANTASTIC cand m-a cules de pe strada si m-a dus la cinematograf sa vedem „Blow up”, deranjand toata lumea din sala cu comentariile, revelatiile si explicatiile pe care nu putea sa si le suprime!
mama&tata – Nu mi-au impus niciodata nimic (in ceea ce priveste gusturile muzicale), pur si simplu am avut la dispozitie colectia de benzi prafuite – o comoara pe care nu imi venea sa cred ca o posed, pe care am „explorat”-o singur

multumesc de asemenea tuturor „hippioatelor” si femeilor innebunite care involuntar m-au facut ma indepartez de lumea in care exista doar „D’yer maker” si afise cu Jim Morrison, iar, bineinteles, la tobe in „Andrii Popa” si „Negru Voda” bate Tzandarica.

Pentru multi, „maturizarea” inseamna indepartarea de rock (nu mai traiesc cu capul in nori, au familia acum). Pentru mine, maturizarea asta nu va veni niciodata, nu imi va fi niciodata rusine cu muzica mea, ii vad plusurile si minusuriele, am trecut prin toate etapele de abordare – si inca mi-as dori sa imi faca o persoana necunoscuta la trecerea de pietoni un semn de simpatie pt ca se aud pe geamul masinii trompetele din „Corporal Clegg„… din pacate, boxele mele timide nu fac fatza lui Gutza care urla din jeep.

Cateodata uit ca era o vreme cand singurul meu vis era UN CONCERT PHOENIX. Visul s-a indeplinit, acum 15 ani… Probabil ca din acel moment a inceput ALTA viata pentru mine.

2 comentarii »

  1. M-ai trezit amintiri pe care aveam convingerea ca le pierdusem..:))glumesc!…Anul 1988,Concert Iris,concert Compact,in Casa de Cultura sau la Sala Polivalenta.Nu ma duceam neaparat pentru ca-mi placeau formatiile,dar era singurul rock live care-mi venea prin oras…si-apoi cu foc de tabara si cei 15 ani ai mei mergeau bine…Nu pot sa nu-mi amintesc cu drag „frecatul aiurea” de dupa concerte,in parcul de langa Casa de Cultura,unde ne-apucam sa comentam cu indarjire prestatia irisilor,sau compactilor,printre saruturile cu iubitul,sau prietenul lui(cum se nimerea pe intuneric),si cum in toata agitatia,forfota aia,desi dupa o anumita ora nu mai era voie sa stai in grupuri atat de mari,un singur prieten de-al nostru statea rezervat,de-ai fi zis ca-i era frica ca depasisem ora aia.Era fan Michael Jackson:))…Nu pot sa nu-mi amintesc cu drag de primul meu CD original cumparat”VINIL”-Celelalte Cuvinte,cand vanzatorul m-a enervat de-mi venea sa-i crap capul cu tot pacifismul pe care-l aveam la mine pentru ca el nu putea pricepe „la ce-mi foloseste un cd cu carcasa crapata,prafuit,si desigilat,probabil zgariat”.Mi l-a dat mai ieftin,ca sa nu zic ca m-a pacalit,cica..:))..eeeeeheeeiiii…frumusica perioada!!!Dau un banutz pentru gandurile-mi frumoase de-atunci!

    Comentariu de Anonim — Iulie 23, 2007 @ 05:18

  2. poate ca maturizarea de care vorbesti, vremea cand iti intemeiezi o familie si devii posesor de responsabilitati, te indeparteaza nu de rock, ci de.. muzica.
    ai mei, fani pink floyd sau scorpions in tinerete, nu prea mai asculta niciun fel de muzica acum. si nu-s singurii, din ce-am observat. cred ca, pe masura ce inaintezi in varsta si grijile se inmultesc, nu mai ai rabdare sa mai cauti muzica noua si nici pofta sa asculti o muzica veche. evident, sper sa n-am dreptate si sa fie doar o generalizare absurda.

    Comentariu de Anonim — Iulie 25, 2007 @ 14:36


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

